2011. október 27., csütörtök

Divali in New York


Tegnap este indiai származású kollégám, Shyam meghívásának eleget téve New York egyik zömében indiai negyedében, az Ozone Parkban jártam, ahol barátom családi ünneplésében vehettem ki a részem. Mint hamar kiderült, ilyenkor nem isznak alkoholt - minden egyéb alkalomkor igen, viszont ma szent imáik ezt nem engedik meg. Imádkozni pedig nem kellett messzi menni, hisz a házban van imaszoba, ahová csak mezítláb léphettem be, s ahol piros pontot is kaptam a homlokomra jelezvén, hogy a házigazda rám is áldást kért őrző szentjeiktől. Az énekléssel és imákkal tarkított szertartást követően a ház asszonya gyertyákat vitt a ház és az udvar minden szegletébe, ezt követően a szomszédos hindu templomba vonultunk. Előtte gyertyagyújtás majd az oltár elé sorakozás.

Visszaérve a családi körbe, kezdődhetett a lakoma - ezen a napon húsmentesen. A menüben sárga rizs, karfiolos főtt krumpli, lencsefőzelék, és sült sajt szerepelt, természetesen, minden alaposan megfűszerezve. Shyam elmondta, kétszáz fűszert használnak szinte napi rendszerességgel ételeikhez.

Nem csak egymást ajándékozták meg, hanem én is kaptam ajándékot. A magyar szilvapálinkát, amit én hoztam ajándékba, ezen az estén nem volt szabad megkóstolni.
 
Erről az érdekes estéről készítettem ezt a képsort.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.