2009. július 10., péntek

Tisztességtelenül se könnyű


...Igaza lett a hölgynek, ma reggelre elkészült a TB-számom, amit lassan másfél hónapja várok. (mert ugye, amint a minap részletesen is kifejtettem, a Bevándorlás kezei közt az irataim elbitangoltak, ezért újra kellett kezdenem a procedúrát)

De a rendszer olyan, hogy személyesen nem adják ide, akármennyire is ott vagyok s én vagyok az, csak egy pecsétes másolatot, mert a kártyát postán kell kiküldeniük. Sebaj, megvan a szám - gondoltam én naivan, mint a kelet-európai, aki azt hitte, civilizált országba érkezett- és elrohantam, ha már Jamaica-n voltam az ottani hivatalhoz, ahol sorbaálltam újabb 1 órát a személyiért. Izgatott voltam, most lesz végre meg minden, s lesz egy New York-i személyigazolványom is! De nem lett...

Mert a TB-kártya nélkül nem adnak. Hiába a szám, hiába a másolat, hiába minden... várjam meg a postán érkező kártyát. Ez "csupán" 2 hét. Pedig nem Romániából vagy Manilából küldik, hanem a 2 sarokkal lentebbi irodából, ahol személyesen is benn voltam, csak ugye a szabály , az szabály, s a postán meg kell várni. Biztos körbeutaztatják vele 2 hétig a Földet, s ilyenek...
Újabb várakozási időszak következik, hacsak olyan helyre fel nem vesznek, ahova sem igazolvány, sem munkavállalási kártya nem kell :)))))
Érdekességképp mondom el, hogy a bank is, ahol 1 hónapja megnyitottuk az első itteni folyószámlámat, levelet írt nekem, hogy azonnal küldjem el nekik a TB számomat, mert illegális, hogy nekem úgy legyen csak bankszámlám anélkül...

Attól érdekes ez, mert itt a lakótársam, aki illegálisan van itt. De neki 2 banknál is van számlája, és soha senki nem kért tőle semmilyen iratot, mivelhogy neki nem is lenne. Van viszont neki 2 (kettő) amerikai személyi igazolványa, egy Floridából s egy Washingtonból, ami nekem egyelőre nem lehet, csak ha majd a postás hozza a TB számot s azzal kiállom újra a sort a hivatalokban. Neki van munkája, nagyon jól keres, nekem nincs, mert nem vállalhatok, míg nincs TB számom, különben kitoloncolnak az országból s meg is büntetnek, de ha lesz is munkám, nekem a ranglétra alján, entry-level, azaz kezdő szinten kell indulnom, feleannyi órabérért.
Igaz, Maresz nem beszél angolul sem, s ha mondanak neki valamit vagy küldenek valamilyen papirokat, esetleg elolvastatja, de jobbára nem foglalkozik vele :))))
Lehet, meg kellene nekem is végre tanulnom így élni. A szabályokban elvesztem :)
Reklámoznak itt egy filmet, a Hung címűt (magyarul nem-igen van még, de ha megszerzi valaki megnézném...) - ennek a mottója a plakáton "Tisztességtelenül se könnyű élni, hát még tisztességesen!" :))))))))))))))))))))))))))))
Na, de hogy teljesebb legyen a napom, ma a Delta Airlines is írt, nem mint munkáltatóm, hanem mint szolgáltató cég. Márciusban a repjegyemmel együtt kitöltöttem a Sky Miles törzsutas kártyára a jelentkezést, és azóta sem jött le a kártyám. Most jött levél, hogy elnézést kérnek, de elkallódtak az irataim, töltsem ki újra, és küldjem el mégegyszer, és garantáltan 6-8 héten belül elküldik a dokumentumot a részemre....
Mackó kalandjai a nagyvilágban című mai mesémnek itt pontot teszek, de a napnak még nincs vége, csak annyira optimista lettem ittlétem alatt, hogy remélem, ha ki se mozdulok ma a szobámból, semmi rossz nem töténhetik meg velem.

(De tudom, hogy ez nagyon-nagyon naiv felfogás, és úgyis kimegyek, hadd érjen, ahol tud.... :))))

Szép napot mindenkinek!
Art

New York, 2009. július 10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.