2010. július 6., kedd

Egy kép / Éjjeli őrségben


Eredetileg azt akartam, játsszunk. Találós kérdés: hol készülhetett a kép?

De aztán mégsem játszottunk. Mert féltem, hogy nem jön válasz, és akkor meglehetősen szomorú lettem volna. Így azonban nem tudom, mit válaszolt volna bárki is, hanem én mondom el, hogy a Central Parkban készült. Méghozzá éjszaka. Van egy sztereotípia ezzel kapcsolatosan, mármint a parkban való éjszakai csatangolásról, amit talán a filmek neveltek ki, névszerint hogy életveszélyes. Nem mondom, szoktak lelőni vagy meggyilkolni egy-egy szerencsétlent a Central Parkban is. De éppúgy a Broadway-n vagy a Times Square-en is. Rengeteg, a Central Parkban készült fotósorozatommal pedig - azt hiszem - eddig is bebizonyítottam, hogy a valóság más, nagyon is hangulatos, barátságos a park nappal is, éjszaka is. S ha valaki megkérdi tőlem, mit érdemes New Yorkban megnézni, többek közt azt mondom, a várost a partról és a Central Parkot késő este - hársillatban.

A kép a park központi (talán mindenki által legjobban ismert) részén található Bethesda teraszon készült, melynek közepén az angyalokkal körbevett szökőkút van, odébb pedig a Csónakház vendéglő vízre épült csupa üveg épülete és a csónakázó tó a hajlott híddal.

A kép címe: Éjjeli őrségben
Helyszín: Central Park, New York City

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.